nadira;


Home About Linkies Biases FOLLOW
Disclaimer

She loves blogging, to share everything happen in her life. She is a Muslim.
Hi, Assalamualaikum. I'm 99', was a PT3 victim.
Sorry that I'm using 'aku' for those people eldest than me.


Hate me? Sure and get lost. ctrl+w
Created on 5 July 2011.
Contact


 
Tagboard



Past



Credits

Tell me if I don't credit you.

Basecode by AtinTory .
Thanks to: 1 2 3 4 5 6 7 8.


Lenovo S650

Pak Hyung Seok
Eh apa kaitan gambar pakwe aku dengan tajuk entry pulak neh? wkwkwk

Assalamulaikum!

Huiii lama sungguh kauu tk update blog. Wohoo ai malas bukan busy tp skrg sumpah busy sebab nak study utk exam. Smlm dah start exam, n hari ni cuti then esok smbung lak. Wuhuuuu ~ Wish me luck yaww.

Tu diaa tudiaa tajuk kau nak cakap baru lepas beli handphone baru lah nie? Hahak :p :p

Heheh tkde lah baru makna tp dah dekat sebulan lebih jugaklah pakai Lenovo S650 tuuu. Wuhuu. Mula2 pakai Nokia C6 lepas tu rosak lepas tu menumpang kasih dekat phone mak aku pulak. Seb baik boleh masuk 2 sim handphone tuhhh.

Tup tup handphone abang aku yg study KUIS tu rosakk. Dia pinjam phone kawan dia and now dia cuti sem so menumpang kasih dekat handphone mak aku la pulak.  Selalu cabut sim aku then letak sim dia dalam tu. Sampai hilang sim aku tuuu grrr >.< Terpaksa tukar baru. Seb baik tkde pakwe tauuuu. Err nampak sangat ke forever alone aku tu? puih.

Tapi memang aku dah lama nak beli phone baru. Bertahun lamanya aku simpan duit. Tak cukup lagii haihh. Sampai aku give up and minta mak aku kuarkan duit tabung haji. Lepas tu ayah aku tak bagi keluarkan. Merajuk dua hari kauuu ~ 

Pada suatu petang tu, *poyo* ayah aku tiba-tiba suruh abang aku tengok handphone yang aku nak tu dekat Lelong.com . Memang rancang nak beli online aje punnss. Wuhuu aku time tu ade kat bilik memang rase nak lompat2 je hoho tapi kene control la kannn. Abang aku pun tengok la handphone yang aku nak tu. 

Abang aku pun beli jugak satu. Dia punya Lenovo A850, aku punya Lenovo S650. Order hari isnin malam, smpainya hari rabu. Huuuu balik je dari sekolah terus cari kotak handphone aku memandangkan handphone abang aku dah siap dikeluarkan. Sampai aku tak gi koko kat sekolah laa sebab excited sangatt dapat handphone baru. Haha .

Mekasihh la abah sebab tambah duit utk kiteorg ~.~ Along aku pulak belanja screen protactor dengan back case. Beli online jugaakkk. 

Akhirnya, perkongsian 1 phone 3 orang sudah berkahir. Wehehe ~.~

So far handphone aku tuh tkde masalah. Ok laa battery pun memang la tak tahan lama. Dah namakan android kannn. And paling aku suka camera dia 8mp. Kalo abang aku punya tu 5mp jee. Tapi screen handphone dia besar daripada handphone aku. Tapi ok laa, aku tk suka ngat pakai screen besar2 neh.

Nie aku test camera belakangg. Lawa kannn :D :D Boleh autofocus. Salah satu sebabnya nak handphone baru adalah camera yang lawa. wakakakaka

Yang nie pulak, gambar time malam. Tak de edit. Then kiteorg pakai flash. Memang lawa ah camera dia. 

Yang nie camera depan and aku tak guna sangat pun. Sebab tk lawa. Hancurrr ~.~ Kawan aku yang beria nak guna. Bagi aje lahh.

Memang aku dah lame rancang nak beli online aje. Sebab aku tahu kalo dekat kedai harga dia 2 kali ganda dari harga dekat Lelong.com nii. Harga yang aku beli dekat lelong tu RM 419 jeh tp ayah aku gi tengok dekat kedai kat Temerloh nie, harga dia RM 699. So ape kate korang? Huuu boleh pikir sendiri kan. 

Website lelong nie memang boleh dipercayai sebab dia ada sistem tersendiri. Kalo rase ragu-ragu nak beli online tu, haaa boleh try copy acc bank dia then search dekat google. Kalo ade ape2 yg curiga, better jangan beli. Kalo tkde ape2, insyaAllah tk jadi ape2. Tips beli online nie tauuu! ihiks.

Sekarang nie memang susah nak percaya orangkan. Macam2 dorang buat utk kaya. So hati-hati uollss. 

Boleh bace entry aku yang sebelum nie cerita pasal scammer [HERE]. Kbyee ~



Labels: , ,



Newer Post
Older Post