nadira;


Home About Linkies Biases FOLLOW
Disclaimer

She loves blogging, to share everything happen in her life. She is a Muslim.
Hi, Assalamualaikum. I'm 99', was a PT3 victim.
Sorry that I'm using 'aku' for those people eldest than me.


Hate me? Sure and get lost. ctrl+w
Created on 5 July 2011.
Contact


 
Tagboard



Past



Credits

Tell me if I don't credit you.

Basecode by AtinTory .
Thanks to: 1 2 3 4 5 6 7 8.


Part 1: Visit Our New Baby and Day Before My Sister's Convo


Tuu diaaa punya la panjang tajuk entry aku kali ni kan? Kah3. Ini baru part 1 okengggg.  

Assalamualaikum.

Okay meh sini saya nak cerita satu per satu. Ehh jap. Dah lama ai tk update blog kan? Ha'ah. Busy, busy dengan layan The Heirs and Running Man :p

1 December 2013,
Kiteorg plan nak bertolak ke Kedah memandangkan 2 Dec tu kakak aku kena ambik jubah konvo dia. 3 Dec tu baru dia konvo sebenaqnya.

Dalam jam dekat kol 12 gitu, kiteorg bertolak ke Hospital Temerloh utk melawat mak uda yang selamat bersalin pd kol 3 pagi lebih kot? Entah lah, tp yang pasti pepagi laa. Alhamdulillah, dapat baby boy yang macam dia doakan depan kaabah :'D Mak Uda kata, baby tu tak nangis2 kecuali time dia kuar hari tu. Hihik mudahnya urusan mak uda. Aku bersyukur bagi pihak dia :')

Pak Uda tak dapat temankan mak uda sebab dia kerja atas kapal. Balik pun sekali-sekala jea. Skrg dkt Hong Kong and insyaAllah 16 Dec nanti dia balik.


Comel kan kan kan?

Okay lepas dah melawat semua tu, kiteorg terus gerak ke rumah orang kenduri. Anak buah abah kahwin katanya. Lepas siap makan makan kenduri, kiteorang trus gi bus stand. Nak hantar abg de. Dia nak balik KUIS, Bangi. Tiket dia pukul 2.30 gituu. 

Tapi kol 2 terus hantar and kiteorg pun terus bergerak ke Kedah. Tak tunggu dia naik bas dulu sebab baru kol 2 lebih. So, tercongok lah dia sensorang kat situ haha :3

Finally, kiteorg smpai Kedah dalam kol 10-11 lebih gitu. Entahla, aku tak tgk jam. Hp tkdak. Boleh abg de terbawak balik kolej dia, hp mak aku? Eyy sakit gila hati aku. 


Alhamdulillah.. Safely arrived. Tapi nie tak tau RnR mana. Lupaa nak tanya sebab baru bangun tidoq. Nie pun abah yang ambik gmbaq. Hahaha :p

Pusing-pusing area Aloq Staq tu, puas cari hotel. Tapi ntah la. Tak jmpe-jmpe. Asal jmpe jea, msti full. Memang orang ramai gila nak-nak lagi UUM tu buat pesta konvo dari 27 Nov-3 Dec. 3 Dec tu baru kakak aku konvo. Dia punya course yang last sekali. 

Pusing punya pusing, last-last kami menginap di sebuah hotel cina ni. Siyes wa cakap, tk best gila dok hotel nie. Tuala dia macam bau kain buruk bak kata along. Katil macam nak patah. Bau hotel tu? Puhhhh kau tau bau cina-cina sikit? Bau macam tokong cina tu? Haaa mcm tu lah bau dia. Abah cakap, abah dah tak larat nak cari hotel lain. Kiteorg pun Redho jea la.

Kiteorg gi hantar beg dulu. Abah cakap mandi-mandi dulu, lepastu baru kuar makan. Aku, adik aku and Along malas nak mandi. So, tunggu jea la abah dgn ma yang mandi. Oh lupa, kiteorg ambik 2 bilik. Satu bilik abah, ma dgn adik aku n satu bilik lagi, aku dgn kakak aku. Dah la satu bilik 2 katil. Aku dgn akak aku katil se-sorang. Hahaha! 

Lepas balik makan, masing-masing gi mandi n tido! Masing-masing penat. Esok kena gi UUM pulak, nak ambik jubah konvo along tu. 

2 December 2013,
Kami tak sarapan pun. Terus check-out hotel tu. Tak rela dah duduk hotel cam tu. Tak selesa. Haha, so kiteorg terus gi UUM. Abah kata, makan dekat kafe sana jea. And cari hotel baru dkt sana. 

Sampai dalam kol 11 gitu, along ambik jubah dia and boleh pulak ade bende lagi yang dia tak buat. Ape benda tah. Terpaksa pergi lab, nak print benda apa ntah tu kan. Kiteorg gi makan dulu and lepak-lepak kat kafe tu. 

Hah! Nie la budak-budak kekenyangan.

Nampak tak abang handsome kat belakang tu? Uwwww haha astaghfirullahalazim.. Tak senonoh betol kau nie eh.

Tak lama tu, along call dia cakap dia dah siap. Terus pergi dekat dewan yang utk ambik/pulang jubah tu. Huuuu ~ Ramai gila graduan-graduan yang tgh tangkap gambar. Happy sangat tuuu! Dgn campak topi la, bunga ada kat kiri kanan tangan masing-masing. Huishh untungg.

Lepas ambik jubah, along suruh hantar dia pergi hostel kawan dia. Nak gi jalan-jalan katanya. Abah pun hantar and kiteorg pun kaur dari UUM untuk cari hotel yang baru di Alor Star.

Ma ngan abah punya la cari hotel yang masa hari pertama kiteorg gi kedah nak hantar along masuk UUM tu. Phewwww. 4 tahun yang lalu. Cari punya cari, Alhamdulillah. Jumpa jugakk!


Hotel nie lahhh! Hihi. Alhamdulillah, ada bilik kosongg! 

Along mula-mula tu suruh cari dekat Changloon jea hotel. Tapi semua penuh. Ramai lagi kan yang anak-anak dyeorg nak graduate. So, last-last cari hotel jauh sikit lah dekat Alor Star. 

Kami pun berehat kat sini smpai kol 5 petang. Abah, Ma and Piqah tido dan aku? Online smbil tgk tv. Huahuahua. Chatting ngan orang hihi. Hotel nie sangatlah selesa berbanding hotel yang aku cerita tadi.

Okay, smbungg..

#Tunggu part 2 pulak tauu. 

Labels: , ,



Newer Post
Older Post