nadira;


Home About Linkies Biases FOLLOW
Disclaimer

She loves blogging, to share everything happen in her life. She is a Muslim.
Hi, Assalamualaikum. I'm 99', was a PT3 victim.
Sorry that I'm using 'aku' for those people eldest than me.


Hate me? Sure and get lost. ctrl+w
Created on 5 July 2011.
Contact


 
Tagboard



Past



Credits

Tell me if I don't credit you.

Basecode by AtinTory .
Thanks to: 1 2 3 4 5 6 7 8.


Perubahan seorang Insan bernama Aqilah Zulkifli

267687_242932235832492_1836013185_n_large

Bismillahirrahmanirrahim..
Assalamualaikum. Hai xD 

Oh, kali nie bukan post pasal giveaway okeh. Haha aku pun dah bosan sebenarnya asyik keluar Giveaway, Contest, Segmen. Tapi, hadiah lumayan. Aku pun apa lagi kan -___-

Kali ini, puas memerah otak macam memerah besi yang dalamnya ada air. Erk ? Ape ke teruk sgt perumpamaan aku tu ? K, sila kesah.

Perubahan ? Okay, hari nie aku nak post pasal perubahan aku. Apa sebab aku berubah ? Ehmm. Bila fikir balik, perubahan aku ni berpunca dari asrama. Serious, ini dari asrama. Repeat, ASRAMA.

Asrama yang mengubah aku untuk basuh baju sendiri.
Asrama yang mengubah aku supaya jadi lebih matang.
Asrama yang mengubah aku jadi budak yang berdikari.
Asrama yang mengubah aku untuk menutup aurat dengan sempurna.
Asrama yang mengubah aku untuk selalu siapkan kerja sekolah awal.
Asrama yang mengubah aku untuk basuh berak sendiri. 

Okay, abaikan yang last tu. 

Mungkin, korang akan cakap, nanti kena buli la apa la. Memang. Aku pun selalu kena buli dekat budak form atas ni. Tapi cuba kita fikir balik, kalau kita reti jaga diri, baik dengan akak-akak form atas, korang takkan kena buli. 

Mungkin juga, kalau korang baik dgn akak-akak form atas, korang akan kena buli jugak. Tapi, takde lah hari-hari. Try lah ambek hati akak form atas ni. Mana tahu dpt ber-ipar dgn dyeorg. Eh ? -.-

Tumblr_mcd7g2tnz81rhaegio1_500_large

Iye. Kat asrama nanti korang akan basuh baju sndiri. No more bibik, amah indon, Mak Minah hatta tukang kebun sekolah pun takkan ada untuk basuhkan baju korang.*mewah hidup kau* Takde dah. Kalau macam dkt sekolah aku, mana ada mesin basuh. Kiteorg kena berus baju sendiri. Lagi penat tau! So, yang mana sekolah ada mesin basuh tu, dia mintak duit, isi lah. Ni tak, rosakkan pulak. Haishh, sungguh kau tak bersyukur.

Yes. Memang. Memang asrama ubah aku untuk jadi lebih matang. Aku lebih matang berbanding sekolah rendah dulu. Yelah, masa sekolah rendah dulu, duk terkinja-kinja kejar-kejar laki depan cikgu siap bagi salam. Sekarang ni, nak tegur laki pun dah macam auww auww cemtu. Malu siott. *konon-konon*

Ha'a. Aku lebih berdikari sekarang ni. Dulu suruh mak ambilkan buku dekat koperasi, bayar yuran dekat pejabat pun suruh ma dgn abah. Sekarang ni, bayar duit makan, abah hulur duit aku pun hulur dekat staff pejabat. No more ma dgn abah. Ma jauh. Abah jauh. Aku jauh dgn dyeorg. *ceh, pdhal jauh dalam 50km je pun. Sejam perjalanan

Sekarang ni pun, aku dah mula tutup aurat. Dulu mana ada aku keluar duk bertenggek kat dpn rumah tu pakai tudung. Dulu duk rumah ikat rambut tocang jaa. Sekarang nie pakai Shawl Najwa Latif *hakpuihh*

539293_513398715353898_1887239330_n_large 

Hah yang second last neh. Dulu masa sekolah, cikgu selalu suh hantar keja sekolah time nak habis masa. So, time cikgu tgh mengajar tu lah aku duk sibuk buat kerja sekolah. Tak caye ? Hah kawan-kawan aku pun lebih kurang je. Tapi sekarang ni, kerja sekolah siap awal. 

And thee last one, HAHA! Korang jangan nak pikir yang dulu basuk berak aku mak aku. Saje bagi panas. Abaikan je yang last tu. Saje dok merepek. Kalau tak merepek, mesti tak best kan ? ;)

Kesimpulannya, wahai budak form one-to-be, jomlah duduk asrama! *tetibe* Memula memanglah tangkap leleh selalu. Tapi dah lama tu, okay je. InsyaAllah. Pandai jaga diri, pandailah korang nak atur hidup kat asrama.
“Barangsiapa yang hari ini dia lebih baik dari semalam, maka dia dari kalangan mereka yanng beruntung. Barangsiapa yang hari ini dia sama seperti semalam, maka dia dari kalangan yang rugi. Barangsiapa yang hari ini dia lebih teruk dari semalam, maka dia di kalangan orang yang celaka” Mafhum Hadith Rasulullah SAW.
Picture from: http://weheartit.com/

Labels: ,



Newer Post
Older Post